Alla inlägg under mars 2015

Av Lollo Larsson Nordling - 29 mars 2015 12:44

Fixa i ordning min lilla syster för att ta fler porträtt bilder då det är något jag tagit väldigt lite av!! Har använt egen WB, stält in ISO och Slutar tiden själv.

Temat är magiskt väsen som får det att bli vår. Körde neutralt med svarta kläder utan mönster och väldigt lite smink för att hålla det så neutralt som möjligt.


För att få det att se så vårigt ut som möjligt satt vi oss där gräset var som grönast och på en solig plats. Då hon ska mer eller mindre vara ett "skogsväsen" så tog vi kort vid våran häck för att inte få med några hus.      Fokus på ögonen c:  har tagit bort lycktstolpen som syndes i bakgrunden     men missa att redigera bort lyckstolpen här...  

När vi senare gick till skogen försökte jag välja platser där skuggorna blev som mönster från träd grenarna        

Här ville jag ha ljus som kom bakifrån     


De bilder som kommer nu är redigerade i Photoshop så de blir mer "magiska" för att vissa krafterna detta "magiska väsen" har

 

Här springer hon med en gardin som jag senare har använt som utgångs punkt för glittret. Har även gjort gräset och buskarna grönare och himlen lite blåare bakom henne för att visa att hon för med sig våren bakomsig

Lite av en mode katalogbild tycker jag själv cx   Ser mer ut som hon sätter eld på blomman men ska egentligen föreställa att hon får den att växa   Här har jag målat bladen vid hennes händer gröna och sen lagt på lite magisk effeckter så det ser ut som hon "helar" träddet   

Av Lollo Larsson Nordling - 2 mars 2015 10:00

Bild bomb med mina favorit bilder jag tagit hitills~


                                           

Presentation

Lollos Fotoblogg för skoluppgifter!
Letar du efter cupcakenation? Tryck på presentationen!!

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv




Skapa flashcards